Оформлення віз
громадянам України!
Оформляємо візу в шенген від 85 євро
Гарантія, мінімальний пакет документів!

Розмитнення авто 2016: нові можливості та правила

Як відомо, з 1 серпня вступає у дію новий закон про “стимулювання розвитку ринку транспортних засобів”. За цим законом вживані легкові автомобілі можна буде ввозити в Україну за новими, значно зниженими акцизами. Діятиме він до 31 грудня 2018 року.

Хтозна, чи настане якесь “покращення” на ринку іномарок після цієї дати, тому українські автолюбителі уже зараз збирають валюту та обдумують покупку. “Гонщики” машин із Європи вносять корективи у звичний бізнес, пропонуючи підігнати авто для покупця просто під польську митницю - тільки приїдь і забери.

Скільки можна заощадити на акцизах?

Левову частку витрат на іномарку (майже 30%) наразі складає розмитнення авто. За діючими ставками акциз вартує щонайменше 2,21 євро за куб.см., тобто за авто з популярним об’ємом двигуна 1,5 л слід доплатити принаймні 3000 євро. За новими правилами доплати виглядають так:

Бензин

  • до 1 л - 102 євро;
  • до 1,5 л - 94,5 євро;
  • до 2,2 л - 587,4 євро;
  • до 3 л - 828 євро.

Дизель та напівдизель

  • до 1,5 л - 154,5 євро;
  • до 2,5 л - 817,5 євро.

Ставки на двигуни об’ємом більше 3 л (бензин) і 2,5 л (дизель) суттєво не зміняться.

Обмеження в законі

  1. Закон діятиме з 1 серпня 2016 року по 31 грудня 2018 року.
  2. Закон стосується легкових автомобілів із бензиновими, дизельними та напівдизельними двигунами.
  3. Закон не стосується автівок, виготовлених у Росії, а також ввезених із цієї країни чи з окупованих українських земель.
  4. Акцизна ставка знижується лише для двигунів певного об’єму. Для бензинових двигунів об’ємом до 3 л - до 0,063 євро за куб.см; для дизелів та напівдизелів об’ємом до 2,5 л - до 0,103 євро за куб.см.
  5. Іномарка може бути випущена після 1 січня 2010 року, за стандартом Євро-5. З 1 січня 2018 року ввійде у дію стандарт Євро-6, це ще зменшить вибір автівок.
  6. Ввозити машину і користуватись нею протягом року може тільки її власник.

Для кого цей закон буде вигідний

Олег Назаренко, директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів, вважає, що новий закон стане “хорошим нововведенням для простих людей”.

Наприклад, так звані “пересічники”, що їздять на автомобілях, зареєстрованих у Європі (зокрема у Польщі), а також всі, хто їздить по “дорученню” від іноземних фірм, зможуть нарешті законно і відносно недорого розмитнити авто за новими правилами.

Наш земляк, який вважає, що в Україні ціни на закордонні авта “кусаються”, а українського відра з гайками і задарма не хоче, зможе нарешті купити собі європейську “ластівочку”, щоправда, для цього йому доведеться особисто перетинати кордон, привозити собі машину і розмитнювати авто.

Виграють усі, хто живе за рахунок автівок та їхніх власників: автозаправні станції, автомийки, хімчистки та СТО, держбюджет, автошколи та безліч інших підприємств та структур.

Експерти, однак, стверджують, що закон не вплине суттєво на український авторинок. Власник автомобіля не зможе його перепродати, подарувати чи позбутись будь-яким іншим чином на протязі року: у такому разі сплачувати митну ставку доведеться на сьогоднішньому рівні.

Підбираємо варіанти

Для порівняння ми використали інформацію з відомих інтернет-дощок оголошень - Auto.ria.com (Україна) та Autoplius.lt (Литва).

Мета пошуку - вивести приблизну середню вартість автівок однієї марки та моделі, випущених після 1 січня 2010 року, із приблизно однаковим “фаршем”. Ми не шукали спеціально, лише підібрали представників трьох “вагових категорій” - для порівняння. До авто з-за кордону ми додали акцизний збір, ввізне мито (10% вартості машини) та ПДВ (+20% до акцизного збору і ввізного мита); а на Auto.ria.com підбирали розмитнені іномарки.

Так, наприклад, популярна і недорога марка Volkswagen Caddy (дизель, “пасажирський”, об’єм двигуна 1,6). На Auto.ria.com середня ціна на такі авто - 17000 євро. У Європі аналогічне ми знайшли за 8350 євро; з акцизом, митом і ПДВ отримуємо 9584 євро.

Дорожча Audi A6 (седан, бензин, із об’ємом двигуна 3.0 л) коштує в Україні в середньому 21,400 євро; за даними сайту Autoplius.lt її ціна у Європі удвічі нижча - 12000 євро. Із розмитненням таке авто коштуватиме 16833 євро.

Нарешті, позашляховик Mercedes-Benz GL 350 (дизель, із об’ємом 3.0) має середню ціну 63000 євро; у Європі - в середньому 50000 євро. З акцизом, митом та ПДВ ціна становитиме 56994 євро.

Додаткові витрати

Автогіди, що возять наших співгромадян за покупками, а також переганяють автівки в Україну, вже підрахували, скільки і за що доведеться заплатити додатково - за умови, що ви уже вибрали авто через інтернет-оголошення, домовились із продавцем і їдете на один день - тільки оформити покупку і забрати свій скарб.

Отож:

  • Оформлення шенгенської візи, наприклад культурної візи в Польщу, туристичної мультивізи, гостьової візи, візи для переселенців або візи за картою поляка - від 100 євро.
  • Харчування та проживання - біля 80-90 євро.
  • Страхування, техпаспорт - близько 100 євро.
  • Послуги бувальця-”гонщика”, при потребі,- за домовленістю.
  • Про повернення Tax Free, завдаток та інші деталі варто домовитись із продавцем завчасно; іноді також можна виторгувати 10-15% вартості машини.

Бажаємо вдалої покупки та щасливої дороги!